Pengenalan : Koleksi Nasyid Indie Vol. 2

Koleksi Nasyid Indie kini kembali semula dengan kehadiran Vol. 2 - Nasyeed Semesta Bertahmid ! Album susulan dari kejayaan album Nasyeed Underground ini bakal diterbitkan akhir Disember 2010. Sebanyak 12 buah lagu pelbagai genre akan dimuatkan di dalam sebuah album yang pastinya menjanjikan kelainan buat para peminat industri nasyid. Nantikan kemunculannya dengan wajah-wajah penasyid indie yang baru, pastinya terbitan Neurotic Studio.

Univoice : Pesona Fana

Assalamu'alaikum...


Pada 26 Julai 2010 yang lepas telah selesai sessi rakaman sebuah lagi lagu baru yang bakal dimuatkan dalam album Nasyeed Semesta Bertahmid ini. Lagu yang berjudul Pesona Fana (ciptaan sepenuhnya Abd Halim Ahmad) ini dipersembahkan oleh kumpulan Univoice yang dianggotai seramai 5 orang ahli iaitu Amir, Amir (pernah berduet dengan AMAR), Rahmat, Wan, dan Omar.

Rakaman yang mengambil masa kira-kira 2 jam ini berjaya disempurnakan walaupun mereka masih dalam kepenatan kerana baru tiba dari Kedah. Sebahagian mereka merupakan pelajar dari Kolej Universiti Insanian (KUIN) dan sebahagiaan lagi merupakan penuntut di Kolej Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).

Lagu Pesona Fana ini menerapkan elemen arabic groove dan isinya mengajak manusia agar jangan ditanam sifat terlalu cintakan dunia yang akhirnya akan membawa kemusnahan. Untuk dengarkan kehebatan vokal dan melodi dalam lagu Pesona Fana ini, jangan lupa nantikan kemunculan album Koleksi Nasyid Indie Vol. 2 - Nasyeed Semesta Bertahmid, Ogos ini !

1 Response to "Univoice : Pesona Fana"

Che An Dusuki said...

Manthop, Univoice :D

Post a Comment

 
powered by Blogger